Day 27 – The most surprising plot twist or ending

Och om jag svarade Halvblodsprinsen, visst skulle ni, mina Harry Potter-gelikar, veta vad jag menade?
Ser ni, liksom jag, hur han
upprepade gånger faller

faller

faller
mot sin oundvikliga död
i slow motion?

Jag vet inte hur många gånger jag har återvänt till samma scen, undrat: "Varför, J. K. Rowling, varför låter du hans hjärta sluta slå?" Och sedan brustit i gråt.

Det är måhända banalt, men mitt eget hjärta smulas sönder, trots att jag vet att han nästan-återvänder och att godheten segrar över allt. Jag blir gråtmild redan när jag nuddar vid tanken, för att han alltid var en del i ryggraden, stödet som alltid skulle vara där. Och så dör han bara.

Dör.

1 kommentar:

  1. Åh, det är så skönt att kunna tala om det nu utan att bli kallad spoiler. Äntligen kan vi bearbeta sorgen tillsammans.

    SvaraRadera