Day 21 - Favourite book from your childhood


3 kommentarer:

  1. Jag gissar att Astrids röst har samma effekt på fler än oss två, men när jag var mycket liten somnade jag in till Astrids röst varje natt, säkert vanligt. Mindre vanligt är förmodligen att när jag som sexton-sjuttonåring fick sömnproblem för att jag låg vaken och grubblade hela nätterna så kom min mor på idén en kväll att sätta på mina gamla madicken band, det visade sig vara det enda som hjälpte ett lång tag. Följaktilgen lånades det alla astrid-band med hennes egna röst på biblioteket som kunde hittas - och jag kan nu citera det mesta ur astrids livsverk. Samma sak ledde även till att när min syster nu känner för att reta mig säger hon dramatiskt "när salokons rosor vissnar kära syster, då är jag dööd". Liten anekdot såhär på onsdagskvällen.

    SvaraRadera