Day 20 – Favourite romance book


Allting kan gå itu, men ett hjärta kan gå i tusen bitar...


Först och främst ska jag i min gamla vän ärlighetens namn erkänna att jag blev oerhört lättad när jag insåg att min favorit i denna kategori inte var Twilight. Icke desto mindre är det en ungdomsbok, nämligen Emma Hambergs Linas kvällsbok 2.

Huvudpersonen, alltså Lina, flyttar från Rödköping till en håla i Värmland för att gå på ett gymnasium med djur- och naturinriktning. Något som kändes som en utmärkt idé när högstadiet var som värst, vännerna svek och hon hade ett förhållande med en kille som hon inte kände ett dugg för. Kvällen före avfärd är hon inte lika karsk - hur kunde hon ens komma på tanken att lämna sin familj, dessutom bara några månader efter att hon äntligen fått sin Ivar?

Nu är skolstarten hur som helst ett faktum, och med den kommer nytt boende, nya förpliktelser, en ny fin vän att luta sig mot... och så Kevin. Som inte är den ordentligaste killen på skolan, men väl den som alla vill ha. Alla, inklusive Lina. Förvirring och skuldkänslor är ett faktum, ett hjärta har gått mitt itu. Kan man älska två på samma gång?

Jag vill inte avslöja slutet, om nu någon skulle få för sig att läsa den här boken, men eftersom jag valt den som favorit i just den här kategorin är det kanske uppenbart. Det finns många böcker som på ett eller annat sätt handlar om kärlek. Den här handlar om kärlek och begär när de är som jobbigast - och när de är som allra, allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar