Stjärtmes förträffliga februariböcker (utlästa)

Statistiskt sett är inte februari min bästa läsmånad. Tillsammans med till exempel maj och november är den faktiskt en av mina sämsta, så jag är ganska nöjd över att ha avverkat fem titlar;

The undrowned child (Michelle Lovric)
Eterneller (Viktor Johansson)
Avskedsstaffetten (Johanna Ekström)
Aprils frusna blommor (Ismaïl Kadaré) (till Lyrans jorden runt-resa)
Jesus' son (Denis Johnson)

Under den här månaden tror jag att jag ska läsa
Roald Dahl, Georges Perec, Heinrich Böll och Amos Oz

Det bästa med att februari är slut måste ändå vara att vi har kommit våren ett steg närmre. Jag har en känsla av att den här våren kommer vara hur fin som helst.

Och om tolv dagar är det Kent!(!!!!!!)

2 kommentarer:

  1. Aprils frusna blommor... vilken vacker titel!!!

    Idag verkar våren vara långt borta. Det snöar! Idag igen!!! Vi kommer nog att snöa bort i år!

    SvaraRadera
  2. Boktokig: ja, visst är den fin! Och nu ska vi inte vara så negativa. Idag sken solen varm här. Visserligen bor jag ganska långt söderut, men! det kommer alltid en vår. En fin vår.

    SvaraRadera