Stjärtmes om att ha ledigt

Finaste och käraste fåglar och fågelvänner, jag har påsklov nu. Jag tar ut mitt en dag före alla andra för att jag inte har några lektioner imorgon. Jag har fyllt på mitt lager med biblioteksböcker hela veckan, så att jag ska slippa åka in till stan och ödsla tid på att leta efter böcker, och är nu redo för ett lov som kommer att sträcka sig över elva fina dagar.



Det bästa med att ha ledigt är att man inte har någon tidspress på sig, man får vakna och somna hur sent som helst och det är okej! För att man har förtjänat det, för att man har kämpat och slitit fem dagar i veckan, i så många veckor att man trodde att de inte hade något slut.



Det andra bästa med att ha ledigt är att man kan koncentrera sig bättre på världar och historier som inte existerar någonannanstans än i den fiktiva världen, om man inte heter Stjärtmes och ständigt skjuter upp viktiga saker och måste ta tag i dem under sina lediga dagar.

Äsch, det har varit nog med kvittrande från mig den här veckan. Nu vill jag bara lägga mig i aprilsolen och försvinna ett tag, knapra på några fågelfrön och vissla glada melodier.
Vi ses om ett tag, fåglar och fågelvänner.

Tserr-tserr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar