✩ ❀ ❄ ♦ ♘ ☂ ✂

Untitled
Hej, Internet. Det känns som att det är dags att vi börjar lära känna varandra, så här efter några år villandes och trillandes i skymundan. Jag kan börja.

Jag är en ovig ordakrobat av kaotisk karaktär med affektioner för allitterationer. När jag var yngre trodde jag att jag kunde rädda Laika från ensamheten. Ibland skriver jag om böcker på en annan sida för ungdomar, men för det mesta läser jag biblioteksrelaterade ämnen på universitet. Om jag får välja vill jag i framtiden helst bli antingen lejontämjare eller eldslukare, dessutom vara trevligare och mer sammanhängande än vad jag är nu.

Mina favoritblommor: magnolia, orkidé och vallmo. Favoritfärg: glitter. Favoritplatser: bibliotek och festival. Andra saker jag tycker om: brev, cykelturer, dialekter,  Ponton och vår.

Jag är fascinerad av många saker, bland annat av symmetri, paradoxkollisioner, konstruktioner (biologiskt, geologiskt, lingvistiskt etc.), djuphavsliv och dirigentskap.

Listan över mina sju mest spelade artister/band på Spotify de tre senaste månaderna ser ut som följer: 7. David & the Citizens, 6. Lars Winnerbäck, 5. The National, 4. Marble Sounds, 3. Love Antell, 2. Kent, och 1. Linnea Henriksson (hämtad från last.fm). Annars lyssnar jag mest på Sveriges radio och spellistor på 8tracks och youtube.

På min flickr samlar jag mina favoritbilder, till exempel på hav. Här är tre stycken:
Untitled
Untitled
Untitled

Okej, nu är det din tur. Jag har egentligen tusen frågor, men det jag mest av allt undrar är:
Vem är du? Vilka är dina favoritljud? Och hur slutar den bästa historien?  

3 kommentarer:

  1. Är en flicka som gråter rätt mycket. Mitt favoritljud är röster som viskar, helst på ett främmande språk. Och slutet, det jobbar jag fortfarande på.

    SvaraRadera
  2. Jag brukar låtsas vara någon annan. Idag är jag Sylvia Plath och förälskad i alla ord. Mitt favoritljud är snö som knakar under skorna. Det bästa slutet är lyckligt, så klart. De goda besegrar ondskan, alltid.

    SvaraRadera
  3. Jag är oftast F, mitt favoritljud är katt-som-spinner, människan-man-väntat-pås steg och regn.
    Det bästa slutet är ett avsked under natten med ett löfte att mötas igen (snart).

    SvaraRadera