Stjärtmes februarifavoriter


Några saker som jag har tyckt om den senaste månaden, som ä-n-t-l-i-g-e-n är över. 
1. Mitt skrivbord. 
2. Mina sköna skor.
3. Rostade rotfrukter tillsammans med någon lök.

Ej i bild:
Solupp- och nedgångarna när himlen brinner.
Nougatglassen som jag gjorde förra helgen.
Att ta nya vägar och upptäcka nya delar av staden jag bor i.

Några länkar som jag sparat:
Radioprogram som jag har lyssnat på:
En tv-serie som jag har sett:
  • Bloggerne #utenfilter. Detta är ett norskt realityprogram som följer fyra bloggare i deras vardag. Hade önskat att det hade handlat mer om att blogga, men det är ändå bra tidsfördriv och tillräckligt intressant för att jag ska se alla avsnitt och stilla min Skam-abstinens något.
En film som jag har sett och tyckt mycket om:
  • The Handmaiden (2016). I första akten får vi se en kvinna av en lägre klass bli anställd hos en rik arvtagerska, men det är inte som det ger sken av egentligen. Som det ofta är i Park Chun-wooks filmer (Lady Vengeance och Oldboy, för att nämna några) är både scenografin och kamera-arbetet otroligt vackert, likaså är soundtracket stämningsfullt. Manuset är inspirerat av Sarah Waters roman Ficktjuven från 2003.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar