Idag kom den. Solen, solen, solen. Mmm, livets uppgång ända ut till fingerspetsarna. Jag köper biljetter till Lilla London i april, peppar festivalsommaren 2012, Franz Kafka-sommaren 2012 och nu eller aldrig-sommaren 2012. Komponerar brev fyllda med minnen jag måste sluta sakna och idéer jag måste göra något av. Vaknar för sent. Sover för mycket. Vet inte vad jag gör. Ler. Lever. Letar. Längtar. Det här med att vilja leva i nuet, men ständigt tänka ett steg före och fyra evigheter för längesedan. Antal hemlån just nu: 12 stycken. Antal böcker jag läser just nu: ½ stycken. När träden utanför har börjat knoppa. Då kanske. Inte nu. Jag ska bara

4 kommentarer:

  1. Svar: Men tack, snälla? Vad du är snäll, och jag blir nästan lite generad - särskilt då jag tycker att din (eller bör kanske säga er) blogg är helt fantastisk!
    Det var väl lite taktiskt av mig att inte nämna exakt var jag bor, haha, men nu blir jag väldigt nyfiken på vilken stad som är din hemstad? :)

    Angående läsningen är hela hjärnan såpass spretig att jag inte kan hålla mig till en enda bok. Väntar också på att träden ska börja knoppa och solen ska värma på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knutpunkten Hässleholm, förstås. Haha. ;)

      Radera
  2. Men varifrån kom alla de här inläggen!? Jag har ju varit inne här titt som tätt, eller i alla fall då och då, och då har det bara funnits ett jääättegammalt inlägg om nån kursbok? Hurra i alla fall! =) Och tack för hjärtat som värmer mitt eget.

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag vad problemet var... =) Hade bokmärkt det inlägget. Smart.

    SvaraRadera