Stjärtmes marsfavoriter

Illustrationen för mars månad favoriter uteblir! Istället delar jag med mig av tre bilder på den lummigaste innergården som jag hittade i Gävle i slutet av mars. Den är helt under glas, vilket bidrar till en gynnsam tropisk miljö för växter! På marknivå finns, förutom växter, bland annat en hälsocentral och en restaurang. På andra våningen finns uteplatser för lägenheter. Det är ett av mina nya favoritställen att drömma om när jag sitter på jobbet.

Andra favoriter från den här månaden:
* Trädgårdsbrunchen på Annas Kafé & Kök i Hedvigs trädgård

* Föreställningen The Book of Mormon

* Utställningen Årsrika

* Boken Girls will be girls av Emer O'Toole

* Filmen Varje gång jag ser dig (portugisisk originaltitel: Hoje eu quero voltar sozinho)

Några sparade länkar:
* Böcker jag dömer efter framsidan: Manliga böcker - Bokblomma
Jag tipsar om Linneas blogg lite då och då, för att jag tycker att den håller en hög kvalitet. I den här serien listar hon, som synes, böcker som hon dömer efter framsidan.

* Do we read too quickly? - Loony Literate
Om att läsa för att nå ett mål, inte för att det är kul. Jag känner igen den här stressen och får den lite då och då, men försöker avvänja mig tanken på att jag måste läsa ett visst antal romaner innan året är slut, för det är en onödig stressfaktor att ha i sitt liv.

* Lyssna: Henrik Berggren - "To my brother, Johnny" - Kulturbloggen
Musik som jag inte visste att jag saknade.

* Secrets for developing your photographic style - The private life of a girl

* Somewhere in between - Fire and joy
Fotografen och skribenten Nirrimi har vuxit upp och blivit en vacker och stark kvinna som inte skyr att visa sig sårbar. Hennes lillebror begick självmord förra hösten och förhållandet mellan hennes dåvarande pojkvän och henne har tagit slut. I det här inlägget skriver hon om allt det sorgliga och smärtsamma.

* 5 short films on love - Linn Wiberg
För att kärlek är allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar