Hål i huvudet

Hål i huvudet var Jenny Jägerfelds debutroman som kom ut 2006, samma år skrev jag upp den på min lista över böcker som jag vill läsa. Det var för tre år sedan. Tre år senare hittade jag den, äntligen?, i ungdomshyllan för äldre ungdomar på mitt bibliotek.

Den handlar om tjugtreåriga Minou som just blivit dumpad via kasettband efter ett fyra år långt förhållande med Isak. För att inte gå ner helt i sin depression flyr hon ensam till Spanien för att komma så långt bort från Stockholm och Sverige som möjligt.

Jag hade glömt varför jag skrev upp den på min lista, jag undrar det fortfarande lite grann, för den fastnade inte riktigt, men så var inte min koncentration riktigt på topp heller. Språket är rappt och påminner lite om Amanda Svenssons Hey Dolly, även huvudpersonerna är lika till sättet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar