Stjärtmes påskrapport




Kära älskade fåglar och fågelvänner, påsken är snart över och det är sorg jag känner när jag tänker på att vardagen snart åter ska bli rutin, skolarbeten som jag med vilje skjutit upp och inte alls har tagit tag i fast jag många gånger innan har sagt att jag skulle och på alla förlorade morgnar. Sorg, sorg och åter sorg för det är nog första gången på väldigt länge som jag faktiskt har fått saker och ting gjorda när jag har varit ledig.

Jag har bland annat hunnit avverka inte mindre än sju böcker på elva lediga dagar och det är något av rekord tror jag. Jag är en långsam läsare som kräver koncentration för att kunna förstå sammanhang. Fågelfröna gror och har sig i den lila krukan, de blir större och längre för varje dag som går! I sommar hoppas jag att de blommar ut i vackra och enastående solrosor som kommer att bli platser för festliga tillfällen, för mig och mina övervintrande fågelvänner, när allt är som svårast.

Men livet går vidare och så gör vardagen. Det är ju ledigheten som gör att man orkar med vardagen och vardagen som gör att man uppskattar ledigheten ännu mer.

Vi ses väl snart igen?
Med kärlek,
Stjärtmes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar