blåmesens 2013

Att skriva en årslista när man i allt väsentligt övergivit det projekt man älskar känns som att plocka russinen ur kakan. Å andra sidan är jag vuxen nu, och har därmed all rätt att äta brownie till frukost, slänga de trista delarna av en matlåda eller skriva ett blogginlägg om året, utan bannor från andra än mitt samvete.

Mitt läsliv är torftigt numera, men bland 41 korn kan även en blind höna finna sig ett, eller i mitt fall två: Moa Herngrens Jag ska bara fixa en grej i köket var obehaglig men välskriven och formuleringarna i Bodil Malmstens Det är ingen ordning på mina papper fick mitt hjärta att slå fortare.

Värda att omnämnas är även Kalle Linds Människor det varit synd om som är trevlig när man känner sig ledsen samt Robert Galbraiths (det vill säga J K Rowlings) The Cuckoo's calling som var betydligt bättre än man kunde vänta sig.

För årets obestridda soundtrack stod V Maggio och vad gäller filmer och framtiden: vem vet?

Kärlek,
blåmesen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar