blåmesens 2012

2012 var bitvis ett ganska tungt år.

Totalt läste jag 15 böcker och jag kan inte låta bli att jämföra med ett tidigare blogginlägg i vilket jag skrev att 2010 skulle mycket väl kunna vara det bästa året i mitt liv så här långt. Detsamma kan dock inte sägas om mediekonsumtionsåret 2010. Kanske finns det ett samband.
Eller gör det?

Bäst i år var hur som helst Välkommen till den här världen: samt The brief wondrous life of Oscar Wao av Junot Diáz, som jag läste i december och som därför inte hunnit finna sin väg hit ännu.

Endast en av de tolv filmer jag såg överträffade mina förväntningar och det var Les intouchables. Förutsägbar, visst, men väldigt söt.

Nej, kommer jag någon gång att vilja resa tillbaka till 2012 kommer det att vara musiken som tar mig dit. En återfunnen kärlek till Spotify resulterade i 43 spår som bättre än något annat väcker de känslor som rörde sig inom mig när jag lyssnade på dem som mest.

Man kan förstås inte veta hur det år som ligger framför en kommer att te sig - det är trots allt en ganska lång tidsperiod - men i nuläget vill jag inte lova ökad aktivitet på bokfronten. Med det sagt: tant qu'il y a de la vie, il y a de l'espoir. Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar