April (alfabetiskt):
Allt jag säger är sant, the BeachBeauty and the briefcase, blod (överallt), blåmeskramar, brev från Kära K att besvara, Café Fenixfika, cykeleskapader, cykelolyckor, Det förlorade ordet, Ebba och Didrik på svtplay, filmfestival, Flipped, flykt (ständig), fågelhjärtats framsteg, färgexplosioner, Göteborg under stjärnorna längs hållplatserna över alla kullerstenar, Harry Potter and the halfblood prince, Hello Kitty måste dö, Hemligheten, hemtenta, Howl's moving castle, Här ligger jag och blöder, igelkott, I rymden finns inga känslor, Kapitulera omedelbart eller dö, Lilla Paris under rekonstruktion, Mockingjay, Olofstorps förbannade backe, Puss in boots, påskäggsjakt på ub, the Rum diarySingin' in the rain, skitväder, Sommarboken, sömn (borttappad), Toy story, tågresor, valborg

 / 

4 kommentarer:

  1. Jag gillar ditt april. Det låter överskådligt fint, med en drös fina grejer som brev, cykeleskapader, Flipped, färgexplosioner, Singin' in the Rain osv osv.

    Svar: Det här var vad jag oroade mig för hela tiden. Jag vet att jag borde gå med the flow, men det tar emot. Det känns som jag missar så mycket när jag bara släpper taget. Nåja, får återkomma med vad jag lyckas få ut av poesiflowet.

    Några av dina favoriter ska jag i alla fall lyckas kika på i sommar!

    Jag har ledsamt nog bara varit i Berlin två gånger, korta besök dessutom. När jag var där åkte jag dock S-Bahn och jag älskar den! Annars är kanske spårvagnarna något att rekommendera? (Går under namnen Tram eller Straßenbahn.)

    Om du återkommer om ett par år med samma fråga skulle jag kanske kunna ge dig tips. Dock tyckte jag mycket om niotillfem-Sandras gamla miniguide över Berlin: http://metrobloggen.se/niotillfem/miniguide_till_berlin/
    Annars har jag även hittat den här lite nyare guiden som verkar hygglig: http://rodeo.net/yoicks/tag/berlinguide/ - Berlins botaniska trädgård verkar lovande såhär års!
    Wikipedia bidrar med: "Second hand och lite mer udda affärer finns bland annat i Kreuzberg och Prenzlauer Berg."

    De enda "tipsen" jag har att förtälja är att alla livsmedelsaffärer - även shoppingbutiker - hålls stängda under söndagar (vet icke om du är kvar då), man röker inomhus på klubbarna och att bankkorten jämt strulade i affären, så tipset "I princip ingen tar kort, någonsin. Så se till att ha kontanter på dig." är rätt bra. Varken Maestro eller VISA går hem hos tyskarna, efter egen erfarenhet. Billigaste maten går att hitta i mataffärerna Aldi och Rewe.

    Hoppas Berlin tar väl hand om dig! :)

    SvaraRadera
  2. Svar: Hej på dig som bor inte alltför långt bort från knutpunkten! Jag kommer, som det ser ut, inte att besöka Siesta av den anledningen att det inte är min slags musik som spelas. Eller jo, men det var ett tag sedan Death Cab for Cutie spelades flitigt i min mobil. Hoppas det besvarade din fråga, fröken undrande! Ska du?

    SvaraRadera
  3. Svar på svar: Jag skulle inte heller ha sagt nej om jag fått ett presspass. :-)

    Det tycker jag låter som en utmärkt plan, om du hade velat träffa mig och tvingat mig skriva ner ett valfritt fint citat! Tanken gör mig en smula nervös mest för att jag kan vara så socialt missanpassad och nyligen fått mitt hår kapat till en 90-talsboll, haha.

    SvaraRadera
  4. Då säger jag följande: Jag känner mig inte tvingad! Okej, det låter som något det och jag har flaggat Waking Life så jag ska försöka ge mig på den! Och självklart får du lägga till mig på facebook, med förhoppningen att du inte skräms av vad du ser. Mitt namn känner du nog till vid det här laget så tuta och kör!

    SvaraRadera